Ak plánujete začať podnikať, resp. predávať tovary či služby, potrebujete riešiť aj evidenciu a vydávanie pokladničných dokladov – najmä vtedy, ak je vystavovanie faktúr nepraktické, či z iného dôvodu nevhodné.
K dispozícii máte rôzne riešenie – klasickú kasu, alebo aj jej virtuálny variant, takzvanú virtuálnu registračnú pokladnicu, VRP. V tomto texte sa venujeme všetkým výhodám, ktoré vám prináša jej používanie.
Čo to vlastne je VRP?
Virtuálna registračná pokladnica 2, skrátene VRP 2, je bezplatná aplikácia vyvinutá Finančnou správou Slovenskej republiky, ktorá slúži na evidenciu tržieb pri podnikaní. Ide o jednu z možností tzv. eKasy.
TIP: Ako evidovať tržby pri výpadku eKasy?
Ide o druhú „verziu” tejto aplikácie, 17. októbra 2022 nahradila svoju predchodkyňu, aplikáciu Pokladnica. VRP 2 obsahuje všetky funkcie ako predošlá verzia a neustále do nej pribúdajú vylepšenia a ďalšie možnosti.
Stiahnuť si ju môžete na webe Finančnej správy (formát .apk, veľkosť 8,9 MB), alebo prostredníctvom digitálneho obchodu Google Play – pozor, aplikácia je dostupná iba pre intenetové prehliadače a jej mobilná verzia pre operačné systémy Android a iOS. Pre jej používanie je nevyhnutné pripojenie na internet.
NÁŠ TIP: nie je vám jasné, ako funguje virtuálna pokladnica? Máte otázky ohľadom účtovníctva a jej používania? Bez obáv, radi vám ich zodpovieme a pomôžeme vám splniť si zákonné povinnosti včas a v plnom rozsahu. Stačí nás kontaktovať.
Pred inštaláciou a využívaním si tiež nezabudnite prečítať Používateľskú príručku VRP 2 (formát .pdf, 11,5 MB). Na webe Finančnej správy tiež nájdete informácie k prihláseniu do Virtuálnej registračnej pokladnice 2.
Aké výhody má jej používanie pre vaše podnikanie?
-
Náklady sú prakticky nulové
Aplikácia VRP 2 je vyvinutá štátom a k dispozícii na bezplatné stiahnutie.
Obrovskou výhodou je, že ani s jej používaním sa neviažu žiadne hmotné náklady. Nie je potrebné kupovať licenciu, prípadne žiadne špeciálne zariadenie – aplikácia funguje na tabletoch, mobiloch, laptopoch aj PC. Neplatíte tiež žiadne servisné poplatky či paušály, prípadne extra funkcie. Pre tlač pokladničných dokladov je vhodné pripojiť aj tlačiareň.
-
Používanie je jednoduché
Toto riešenie ocenia najmä menší podnikatelia, živnostníci a začínajúce obchody/prevádzky. Do aplikácie jednoducho zadáte tovary či služby, ktoré si zákazník zakúpil a cez pripojenú tlačiareň vytlačíte pokladničný doklad. Samozrejme, tieto tovary či služby viete do VRP 2 predtým bezproblémovo nahodiť, aby ste ich mali vždy k dispozícii.
Viac informácií o tom, ako funguje virtuálna pokladnica, nájdete v užívateľskej príručke – odkaz na ňu nájdete vyššie.
-
Plnohodnotne nahradí kasu
Preč sú časy, kedy ste na prevádzke nevyhnutne museli mať fyzicky prítomnú registračnú pokladnicu, klasickú kasu. Aplikácia VRP 2 v mobile ju plnohodnotne zastúpi.
Tým pádom vám aj odpadá povinnosť vystaviť pokladnicu tak, aby ju zákazník videl. Nemusíte viesť pokladničnú knihu.
Aplikácia navyše podporuje aj skenovanie EAN kódov, môžete v nej mať až 3 000 položiek, prihlasovať sa cez biometriu, tlačiť na termotlačiarňach a využívať mnohé ďalšie funkcionality, ktorými kasa nedisponuje.
Používanie virtuálnej registračnej pokladnice je perfektnou voľbou pre menšie prevádzky, obchody a začínajúcich podnikateľov. Medzi najväčšie výhody patria bezplatnosť a jednoduchosť používania. Ak sa chcete vyhnúť zložitej byrokracii spojenej s používaním klasickej fyzickej kasy, VRP 2 je pre vás tou správnou voľbou.